خبرهای داغ:
مدیر مرکز رشد تصویری حوزه هنری استان قزوین؛

محصول اصلی مرکز رشد تصویری، نیروی انسانی با باور اصیل انقلابی است 

محصول اصلی مرکز رشد تصویری، نیروی انسانی با باور اصیل انقلابی است 
مرتضی سازنده، محصول اصلی مرکز رشد را نیروی انسانی با باور اصیل انقلابی عنوان کرد که تربیت این نسل توسط این مرکز صورت می گیرد.
کد خبر: ۹۶۲۰۵۱۳
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱

قزوین_ به گزارش بسیج، مرتضی سازنده مدیر مرکز رشد تصویری حوزه هنری استان قزوین، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در صبح امروز در سالن جلسات حوزه هنری قزوین برگزار شد بیان کرد: مرکز رشد حوزه هنری از سال ۱۴۰۰ به صورت جدی شروع به کار کرد و در همان ابتدا یک هسته چند نفره داشت که آیتم های کوتاهی تولید می کرد.

 

وی گفت: این مرکز پس از دستیابی به تولیدات کوتاه، دوره های آموزشی را برگزار کرد که حدود هفت دوره تا کنون برگزار شده و نیروی انسانی تربیت شده در این دوره ها، وارد مرکز رشد شد و در نقش آفرینی های بعدی وارد مستند بلند شدند. در این سه سال حدود ۱۰۰ نفر وارد مرکز رشد شدند و از این تعداد به حدود ۴۰ نیروی مستند ساز و فیلمساز رسیدیم. 

 

مدیر مرکز رشد تصویری حوزه هنری استان قزوین با اشاره به فعالیت های کلی این مرکز اظهار کرد: این مرکز یک معاونت استان که به فیلم کوتاه و داستانی متمرکز است. امروز شاهد تولیدات فیلم کوتاه هستیم و از اسفندماه تاکنون پنج فیلم کوتاه در این مرکز تولید شده است. 

 

سازنده عنوان کرد: بعد از دوره های فیلم کوتاه که مقدمه ورود به دنیای فیلمسازی است، دوره های مستند سازی نادر طراحی شد و تاکنون هشت فیلم مستند در حال تولید است. مستند «این خانه روشن است» که روز ۲۴ مرداد رونمایی می شود، مستند «منفی ۱۴» که سال گذشته رونمایی شد و مستند «سنگ و آجر» به زودی رونمایی می شود. میکرو رسانه باقلوا نیز در موضوعات مهم استان ورود دارد. 

 

وی افزود: مبنای تولیدات ما جشنواره ای نیست بلکه نگاه اثربخشی و کنش‌گری است. ضمن اینکه از جشنواره ها نیز غافل نخواهیم شد.

رویکرد مرکز رشد بر پایه نظام سازی آموزشی و پرورشی است. اولین رویکرد ما بسترسازی برای کنشگری یک کارگردان است. همچنین کادرسازی، مدل سازی آموزش و نیز جریان سازی عمومی از دیگر رویکردهای مرکز رشد حوزه هنری است. 

 

مدیر مرکز رشد تصویری حوزه هنری استان قزوین در ادامه یادآور شد:باید بستر وجود داشته باشد تا استعدادهای موجود کشف شود و یک کنشگری اجتماعی ایجاد گردد و در کشور تعمیم یابد. 

 

مرتضی سازنده با اشاره به فعالیت های مختلف این مرکز در کشور و نیز در سوریه در قالب آیتم های تلویزیونی که مقدمه فیلمسازی می باشد بیان کرد: تربیت نیروی انقلابی چالش سختی است. در کنار همه مسائل در مسیر تربیت نیروی انقلابی الگویی که مبنای دوره آموزشی برای این امر قرار گیرد وجود نداشته و تلاش ما ایجاد چنین الگویی است.

 

وی اضافه کرد: امروز بحث اقتصاد برای هنرمندان نیز بسیار مهم است کما اینکه بچه های مرکز رشد امروز در ورای فعالیت های هنری خود، به درآمد خوبی رسیده اند. ما مبنا را بر این گذاشته ایم که ابتدا یک کنشگر تربیت کنیم که به مسایل روز آشنا باشد و بینش انقلابی داشته باشد. تولیداتی که این نوجوانان ایجاد کرده اند به نقد مسأله می پردازد اما پایان این نقد سیاه و غیرسازنده نیست.

 

مرتضی سازنده، رِنج سنی اعضای این مرکز را از ۱۸ تا ۲۴ سال عنوان کرد و گفت: یک دغدغه ای بوده که شکل گرفته و اتمسفری ایجاد شده که دغدغه مندان دور هم جمع شدند که در کنار تمام مسائل سیاسی و اقتصادی و غیره به دنبال تربیت نسل انقلابی، عملگرا و کنشگر باشند. مرکز رشد تصویری حوزه هنری، چالش اصلی انقلاب را نداشتن نیروی انسانی متعهد انقلابی می داند و دغدغه ما تربیت نیروی متعهد، انقلابی و کنشگر است. 

 

وی با اشاره به ماموریت های مرکز رشد تصویری حوزه هنری اظهار کرد: مرکز رشد دو ماموریت دارد که یکی تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب 

و دومین ماموریت ایجاد جریان فرهنگی رسانه ای تراز انقلاب اسلامی است. برای این امر باید کادر سازی ایجاد شود تا در بزنگاه ها بتوانند کنش و تولیدی داشته باشند و تفاوت این مجموعه با سایر مجموعه ها این است که دارای کنش فرهنگی هستند و فرهنگ سازمانی و استراتژی آن در مقوله فرهنگ است.

 

مدیر مرکز رشد تصویری حوزه هنری استان قزوین، محصول اصلی مرکز رشد را نیروی انسانی با باور اصیل انقلابی عنوان کرد که تربیت این نسل توسط این مرکز صورت می گیرد.

 

در ادامه، میثم باجلان معاونت امور داستانی مرکز رشد حوزه هنری استان قزوین گفت: در سال ۱۴۰۲ با حمایت سازمان سوره و با رویکرد فرااستانی، اولین دوره فیلم کوتاه در قزوین کلید خورد که از بین ۱۶۰ نفر، ۳۵ نفر جذب شدند و از این تعداد ۲۰ نفر طی فرایند تولید اثر، آثار خود را ارائه دادند. همچنین از این تعداد ۱۰ نفر برای ادامه دوره انتخاب شدند و در حال حاضر ۶ نفر حضور دارند.

 

وی گفت: چند فیلم کوتاه در این دوره ساخته شد که شامل؛ فیلم ۱۰۰ ثانیه ای با موضوع غزه، فیلم ۱۰۰ ثانیه ای ازاده که بریده ای از اتفاقات خرمشهر است و فیلم ۱۰۰ ثانیه سربالا و تیزر بازی گانرا ساخته شد و ما برای ادامه مسیر دوره دوم داستانی را کلید می زنیم.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار